073-7580484

ד"ר אלכסנדר אפשטיין

במצבי חירום ניתן לפנות לנייד: 054-4986073 זמינות 24/7

חיסונים לכלבים

חיסונים וטיפולים מונעים הם חלק בלתי נפרד מהאחריות שלנו על חיות המחמד שלנו. עלינו לדאוג כי חיות הבית שלנו יהיו תחת מעקב של וטרינר כדי שיקבלו את כלל החיסונים המיועדים להם. כשם שחיסונים מגנים עלינו, בני האדם, מפני מחלות וטפילים, כך הדבר כשמדובר בבעלי החיים. ביתר שאת כשמדובר בחיות המשחקים בחצר, בגינת הכלבים, וכדומה, שעלולים להכניס משהו לפה מבלי שראינו או להיפצע. במאמר זה נדון בחשיבות שבהקפדה על מתן חיסונים וטיפולים מונעים עבור חיות מחמד, תוך התמקדות ספציפית בדלקת כבד נגיפית, חיסונים משושה והגנה מפני תולעים.

חיסונים מגנים על החיות שלנו מפני מחלות לא נעימות כלל שאף עלולות לגרום להם לנזק כבד ואף להביא למותם.

דלקת כבד נגיפית

דלקת כבד נגיפית היא מחלה חמורה שעלולה להשפיע על כלבים, במיוחד זיהום אדנוווירוס מסוג 1 (CAV-1) של כלבים, הקשור לדלקת כבד. חיסון נגד דלקת כבד נגיפית, הנכלל לעתים קרובות כחלק ממשטר חיסוני ליבה, יכול להגן ביעילות על כלבים מפני המחלה, שעלולה אף להיות מסכנת חיים.

חיסון משושה

חיסון משושה, מוכר גם כחיסון משולב נגד מחלות הנפוצות אצל כלבים ואצל גורי כלבים. החיסון מספק הגנה מפני מספר מחלות בזריקה אחת. בחיסון זה מוחדר לחייה גורם מוחלש או מומת של הנגיף על מנת לייצר אצלה זיכרון חיסוני ולחזר את המערכת החיסונית במידה ותצטרף להתמודד מולו. החיסון למעשה דואג שהכלב ייצר נוגדנים למחלה ומעניק לו הגנה. בין היתר, מעניק החיסון הגנה מפני מחלת הפרוו, כלבלבת, דלקת כבד נגיפית, לפטוספירוזיס (עכברת) ופארא-אינפלואנזה.
ההמלצה היא לחסן את גור הכלבים בחיסון משושה משולב ב-3-4 חיסונים עוקבים בהפרש זמנים – הראשון בגיל 6 שבועות, החיסון השני יינתן שלושה שבועות לאחר מכן והשלישי כ-12 שבועות לאחר מכן. אצל כלבים בוגרים מומלץ לחזור על החיסון פעם בשנה על מנת לשמר את הנוגדנים המצויים במערכת ולהגן על גוף החיה מפני התפרצות המחלה.

טיפולים מונעים נגד תולעים

הקפדה על מניעת תולעים אצל בעל החיים, וטיפול בשעת הצורך הם הכרחיים גם לשמירה על בעל החיים שלנו וגם על בני הבית, שעלולים להידבק גם כן.
תולעי מעיים, כולל תולעים עגולות, תולעי קרס, תולעי שוט ותולעי סרט, הם טפילים נפוצים שיכולים להשפיע על חיות מחמד. תולעים אלו עלולות לגרום לבעיות בריאותיות שונות, כולל בעיות עיכול, ירידה במשקל, אנמיה, ובמקרים חמורים, נזק לאיברים. טיפולי תילוע קבועים הם חיוניים לחיסול ולמניעה של תופעה זו. מומלץ לבצע את התילוע בצורה סדירה וכחלק משגרת הטיפול החיה ולעשות כן מדי חצי שנה. אצל גורים מבצעים תילוע פעמיים בהפרש של חודש בין הטיפולים.

חיסונים וטיפולים מונעים לחיות המחמד – מה לעשות?

הקפידו על התייעצות עם וטרינר בנוגע לחיסונים ולטיפולים שעל החיה שלכם לקבל. הווטרינר יתאים לוח חיסונים ותוכנית טיפול מונעת בהתאם לצרכים הספציפיים של חיית המחמד, אורח החיים והמיקום הגיאוגרפי של חיית המחמד שלהם.
על תפסחו על החיסונים העיקריים. חיסון המשושה, תילוע וטיפולים נוספים, מגנים על חיית הבית מפני דלקת כבד נגיפית, מחלת הכלבלבת ומחלות נוספות שעלולות לגרום לנזקים בריאותיים חמורים לחיה ואף להוביל למותה. יחד עם זאת, הווטרינר עשוי להמליץ ​​על מתן חיסונים נוספים בהתבסס על גורמים כמו סיכון חשיפה, אורח חיים ושכיחות מחלות מסוימות באזור מגורכם.
ביקור קבוע אצל הווטרינר יכול להציל חיים. בדיקות וטרינריות סדירות חיוניות לניטור הבריאות הכללית של חיות המחמד ולהבטיח שהחיסונים והטיפולים המונעים מעודכנים. וטרינרים יכולים גם לבצע בדיקות צואה כדי לזהות ולטפל בעיות שונות בחייה.

כלב עם משקפיים- דר אלכסנדר אפשטיין

מאמרים נוספים

כתבו לנו ונחזיר לכם תשובה בהקדם

דילוג לתוכן