073-7580484

ד"ר אלכסנדר אפשטיין

במצבי חירום ניתן לפנות לנייד: 054-4986073 זמינות 24/7

30-60-90 או: איך עושים דיאטה לכלב?

דיאטה לכלב מיועדת לא בהכרח להרזיה, אלא על מנת לסגל לחיית המחמד האהובה הרגלי תזונה נכונים ובריאים.
היכרות עם התפריט המומלץ, בנוסף לפעילות גופנית שמשמעותה גם זמן איכות עם הכלב, יכולה להאריך את חייו וגם לגרום לו ולכם להרגיש נהדר.

שוקולד, ממתקים או טוסט גבינה צהובה – כשאנחנו רוצים להתפנק אנחנו יודעים בדיוק מה לאכול, וזה גם המאכלים שרבים מאיתנו מגישים לכלב שלנו כדי להציע גם לו פינוק. מה שהרוב לא יודעים שבפועל, אנחנו עלולים להזיק לו לטווח הקצר והארוך.

תפריט עשיר ומגוון? לא תמיד כשמדובר בחיית המחמד

שימו רגע בצד את התפריט שלכם שאמור לכלול את כל אבות המזון ולהכיל לפחות חמישה צבעים, ושנו את התפיסה בכל הקשור להאכלת הכלב.
בפועל זה אומר שבנוסף למזון כלבים איכותי שאמור להכיל את כל הרכיבים הדרושים לכלב, תוכלו להציע לו עוף רזה או הודו, ללא עור וללא עצמות, בנוסף לבשר בקר, טחון או חתוך לקוביות.
למי שפחות מקפיד אפשר להציע גם גבינה, למרות שגופו של הכלב לא באמת מכיל את האנזימים הנכונים לפירוקה ועיכולה. ככלל, דברי חלב וסוגי מזון מתאימים לגיל, גודל וגזע הכלב, ולכן גבינה, לא תמיד מתאימה. בנוסף אפשר לעיתים להציע לפירות וירקות טריים שאינם מכילים גרעינים; ביצים מבושלות המספקות חלבון לחיית המחמד; דגים מסוימים שיכולים לסייע לפרווה להיראות ולהרגיש נהדר; ולעיתים גם אורז וחמאת בוטנים.

ייעוץ תזונתי לחיות

הדיאטה הנכונה לכלב - אל תאמינו לפרסומות

כדי להעניק לכלב תפריט מאוזן ובריא, ללא קשר לנשנושים שלעיתים אנו מציעים לו כדי לפנק את חיית המחמד, ובמטרה לסגל דיאטה נכונה, חשוב להציע לכלב מזון המתאים לגילו, גודלו ולגזע שלו.
כשאנחנו מכינים לו משהו בבית, בשום פנים ואופן לא נצליח להגיע לאיזון נכון של כל הרכיבים הדרושים ולאפשר לו מאכלים שכוללים את הכמות הנכונה של כלל הרכיבים התזונתיים שהוא צריך.
מענה לסוגייה זו הוא מזון יבש ואיכותי של חברה טוב, וכאן המקום להדגיש את נושא הפרסומות, או בקיצור – אל תאמינו לכל מה שאומרים כולם בתקשורת וברשתות החברתיות. כדי להתאים את האוכל הנכון לפרמטרים שהצגתי, כדאי להתייעץ עם הווטרינר שמטפל בכלב ומכיר אותו היטב, כדי שימליץ על מסוג האוכל והכמויות הנדרשות.
שימו לב שלעיתים יש גם צורך להתאים אוכל מיוחד לכלבים אלרגיים, או עם צרכים מיוחדים שזקוקים למזון רפואי.

ומה עושים עם הכלב משמין או מרזה בצורה קיצונית?

במקרים של עודף משקל, מומלץ גם כן להציע לכלב מזון רפואי. זאת בנוסף לביצוע פעילות גופנית שיכולה גם לסייע לבריאות הכלב.
ישנם במקרים בהם הכלב צורך ממתקים שאסורים לו, ויכולים גם כן לגרום לו להשמין ולפגוע בבריאותו.
במידה והכלב מרזה, יש לבדוק בראש ובראשונה האם הוא חולה, או סובל מבעיה רגשית.
בכל מקרה בו חסר לכם מידע, או שאתם חוששים לאופן ההזנה של הכלב, מומלץ לפנות לווטרינר שמטפל בו ומכיר אותו היטב. אם יש ספק אין ספק, גם כשמדובר בתזונה.

מאמרים נוספים

כתבו לנו ונחזיר לכם תשובה בהקדם

דילוג לתוכן